NOMENKLATURY
Čím větší je průměr na vstupu turbínového kola, tím vyšší je kategorie, takže jakékoliv turbodmychadlo v rodině GT42 má větší průměr na vstupu turbínového kola než ty v rodině GT35 a tak dále.
V názvu modelu každého turba nebo uzlu si všimnete také dvou čísel následujících po nich. Tyto dvě číslice se vztahují na průměr výstupu dmychadlového kola měřeného v milimetrech.
Jako příklad použijeme GT4294. Tato jednotka spadá do kategorie GT42 (82 mm) spojenou s 94 mm kompresorovým kolem.
Pokud je na konci názvu modelu „R“, znamená to, že jednotka je vybaveno kuličkovými ložisky. Takže GT4294 nejsou s kuličkovými ložisky, zatímco GT4294R ano.
Pokud se mezi „GT“ a prvním číslem objeví „X“, znamená to, že toto turbo je vybaveno kompresorovým kolem s next-gen aerodynamikou. Řada GTX je vizuálně odlišná v tom, že kola jsou typicky kovaná, plně opracovaná kola, nikoli litá.
Průvodce číslováním „GT“ turbodmychadel Garrett
GT zde zastává Garrett Turbo
X ve jméně značí, že jde o turbo s next-gen dmychadlovým kolem s pokročilou aerodynamikou
R znamená přítomnost kuličkových ložisek
S je zde použito pouze u turbodmychadel, které je potřeba rozlišit v rámci jedné velikostní rodiny: srovnejte GT2860R s GT2860RS – obě jsou s kuličkovými ložisky a zvenku podobné, pouze RS je lépe optimalizováno pro vyšší průtok než R. V tomto případě písmeno S značí právě vyšší kapacitu průtoku.